LET’S TALK MAKE UP

 

i som har följt min blogg länge vet att jag aldrig sminkar mig. Eller nästan aldrig. För gör jag det fyller jag gärna i mina ögonbryn och kletar på något gloss eller läppstift. Måste dock flika in att jag upptäckt puder, såhär 10 år senare efter alla mina vänner. Jag har verkligen ingen perfekt hy och skulle säkert behöva lite smink för att se fräschare och piggare ut. Men jag är lite emot den här hetsen kring att det nästan är ett måste och en regel att tjejer ska sminka sig. Naturlig skönhet är vackrast. Och du är vacker utan smink. Det handlar mest om en vana. Du är inte van vid att se dig själv utan smink och därför känner du dig blek och ful. Men nu ska jag vara helt ärlig och säga att det är du inte. Jag sitter inte här och tänker att alla borde sluta sminka sig och att det är fel. För det tycker jag absolut inte. Jag säger bara att det inte borde vara en känsla av tvång. Tjejer börjar redan på mellanstadiet. Och jag kan nästan bli mörkrädd när jag ser småtjejer, då menar jag tjejer under 14-15 år som går runt och är sminkade och nästan ser ut som minivuxna. Herregud chilla!

Tänk på att Du är vacker som du är. Sminka dig för att du tycker det är roligt, inte för att du känner att du måste.

2015-08-25 @ 18:33:00 Liborius Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0