FÖRSTA SÖNDAGEN I ADVENT

 
Alla syskonen var samlade kring det runda bordet igår för det traditionella pepparkaksbaket. På med förklädet och julmusiken för nu kör vi!
Minstingen fixade detta galant fast man fick allt ha ett vakande öga på honom så pepparkakorna inte blev allt för tjocka. Eller för att inte för mycket pepparkaksdeg skulle hamna i magen. Men ska jag vara ärlig så var det mamma som gick och tjuvåt det mesta utav degen… Ser ni förresten vilka coola tatueringar mina brorsor har?
En ny grej för i år var att vi körde en pepparkaksdeg med mandel i. Det blev riktigt lyckat konstaterade hela familjen. Blir nog en ny tradition.
Ingen första advent utan lussebak. Traditioner är till för att hållas!
 Och självklart så ska allt provsmakas tillsammans med julmust och glögg. Årets första smakar alltid bäst! Efter adventsfikat så var det dags att preppa söndagsmiddagen som igår blev porterstek. Så gott. Såsen är to die for. Hoppas ni alla hade en fin första advent och har fått lite julkänslor! Jag har verkligen fått julkänslor efter den här helgen kan jag lova er. Och det fortsatte även i eftermiddag när jag kom hem till Stockholm och ett adventspaket väntade på matbordet. Imorgon är det första december och jag fortsätter på jultemat, men mer om det imorgon. Nu jäklar ska här julmysas ända fram till nyår!
2015-11-30 @ 18:27:00 Liborius Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0