JULLISTA

1. Hur firar du julafton?
 Jag firar tillsammans med min familj! Vi är sju pers i vår familj så det är full rulle. Vaknar upp, smyger sig fram till julstrumpan och finner alltid något gott i den. Sen är det tomtegröt och jakten på att hitta mandeln! För om man lyckas få mandeln så får man en mandelgåva. Efter det rullar dagen på med julklappslek, sällskapsspel, dopp i grytan, Kalle Anka, tomtetårta  och julbord. Sen på kvällen runt 22 tar jag mig till min pojkvän och hans familj för julklappsutdelning och mys innan ögonen går i kors och man vill sova.
 
 
2. Brukar du handla julklappar i god tid eller i sista minuten?
 Jag är oftast färdig med alla klappar i god tid. Kan vara någon klapp som handlas i sista minuten. Men vet oftast vad jag ska köpa så det är lugnt! Jag tänkte köpa de sista i veckan!
3. Vad är det bästa med julen?
 Gemenskapen. Förväntningarna. Alla levande ljus. Hyacinter. Pepparkakor och lussekatter. Glögg. Julmust. Julkalendern. Köpa julklappar. Julstjärnor och adventsljusstakar. Julmusik. Listan kan göras lång…
 
4. Favorit juldoft?
 Nybakade pepparkakor, lussekatter eller doften av gran och hyacinter.
 
5. Favorit julgodis?
 Riktigt bra knäck eller rocky road.
6. Vad måste finnas på julbordet? 
Älskar julbord! Grönkål, ägghalvor, köttbullar…
 
 
7. Favorit julkalender genom tiderna?
 Svårt. Minns ingen som blivit en favorit direkt. Tittar varje år och årets tycker jag är jättemysig! Älskar Cleo, haha.
 
 
8. Har ni jultomte?
 Min yngsta brorsa är tre år så självklart. Och oftast är det jag som agerar tomte!
9. Favorit julsång? 
 Älskar julmusik. Ni hittar min lista HÄR.
 
 
10. När öppnar ni era julklappar, morgon eller kväll?
 Kväll. Runt 20-21.
 
Samtliga bilder hittar ni på min Pinterest HÄR.
2015-12-13 @ 19:05:00 Liborius Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0