HÖSTPEPP ISTÄLLET FÖR HÖSTDEPP

 

Bildkälla: Pinterest

Höst. Känner du pepp eller depp när du hör ordet höst? Jag väljer att känna pepp. Visst kan det kännas tungt att lämna sommarens ljusa och långa kvällar för att istället gå mot mörkare tider. Men. That’s life häruppe i Norden. Som jag tidigare nämnde så väljer jag att känna höstpepp. Och nedan tänkte jag dela med mig utav mina tips till er som känner att vi går in i en tung och tråkig årstid:

Förnya hemmet

När det blir ny årstid så kan jag känna att man vill ha en förändring i sitt hem. Det behöver inte kosta så mycket. Det absolut billigaste tipset och som ger mest förändring är att möblera om där hemma. Sätt soffan mot en ny vägg eller vrid lite på sängen. Den lilla skillnaden kan vara avgörande för känslan av ett nytt hem. Men är du sugen på något nytt som höjer mysfaktorn rejält men inte kostar så mycket? Doftljus, ljusslingor, nya textilier såsom filtar, gardiner och kuddar, växter. Och Voíla!

 

Börja kolla på en bra serie

Det här med att det blir mörkt redan på eftermiddagen är nog den tyngsta delen av den här årstiden. Kryp ner under en filt, tänd ljus och ät popcorn till en ny bra serie, eller film. Perfekt sysselsättning om kvällarna och du får dessutom något att längta efter om dagarna. Den här hösten har vi inga tv-kanaler så jag kommer lätt börja kolla på någon ny serie! Frågan är bara vilken?

Te-kvällar

Te. Jag älskar att dricka te. Bjud över dina vänner på te-kväll! Köp lite olika sorter, fram med de stora muggarna och tänd lite ljus. Hur mysigt är inte det? Tycker man inte om te så gör varm choklad! Det är ju också hur gott och mysigt som helst. Eller njut av en lugn stund med dig själv, en kopp te och en bra bok. Citatet nedan säger ju allt.

 

Pyssla om dig själv

Unna dig själv egentid i form av lite hemma spa. Släck ner lite, tänd ljus (obligatoriskt för mig på hösten som ni kanske märkt), sätt på skön musik och ta ett långt bad eller en lång dusch. Hårinpackning, ansiktsmask, fotbad, peeling, måla naglarna och smörj in dig i din favorit bodylotion. Perfekt avkoppling.

Caféhäng

Hösten = Sitta och hänga på café hela eftermiddagarna och tjöta i timmar. Älskar verkligen caféhäng! Möt upp nära och kära efter skola eller jobb för en kopp kaffe. Jag kan sitta på ett café i flera timmar och älskar hela stämningen som oftast brukar infinna sig i ett café. Vet dock att det inte är lika mysigt för personalen om det är fullt upp (jobbade på ett café i fyra år…).

Förnya garderoben

Visst att det blir mörkare och blötare den här årstiden MEN det är också snyggaste årstiden för modet. Höstmodet slår alla årstider om ni frågar mig och i år kommer jag vilja uppdatera min höstgarderob. Höstkappor, skinnjackor, polotröjor, stickat, skinnbyxor, kängor… Ut på stan med er och unna er något nytt!

Nystart

Hösten för mig är lite som nyår. Man kommer tillbaka efter lov och semestrar, back on track och vardagen helt enkelt. Kanske kan kännas tungt men jag ser det hellre som en nystart. Sätt upp mål och drömmar du vill förverkliga eller sträva mot innan året är slut. Våga testa något nytt; yoga, matlagningskurs, språkkurs, thai-boxning… Själv är jag riktigt sugen på att anmäla mig till en tyskakurs på kvällstid.

Jag är såå redo för hösten 2015 och känner verkligen höstpeppen!! Är ni med mig?

 
2015-09-03 @ 18:46:00 Inspiration Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0