BLOGGLISTAN

Bild tagen för 4,5 år sedan.

Hur länge har du bloggat? I september är det sju år. Kalla mig veteran haha! Tänk vad mycket som har hänt på sju år… Nästan så jag har lust att summera mitt liv de senaste åren. Har valt att visa 3-5 år gamla bilder i detta inlägget! Kan vara roligt och se?

Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Kenzas. Och sen Hanna Stefansson tror jag. Så dem två bruttorna har jag följt i 6-7 år.

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Jag har alla mina sparade som favoriter och de är uppe i hela 20 st! Min morgonrunda.

År 2012-2013 så var min blogg en ren och skär modeblogg. 

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? De bryr sig nog inte så mycket. Vad skulle de kunna ha för åsikt?

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Det tror jag!

Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Efter att ha bloggat i några år så har jag lärt mig detta. Personlig men inte privat. Jag tycker inte det är så roligt att läsa om andras privatliv heller så det kanske är därför jag väljer att vara mer personlig och håller det privata utanför.

Hur var din blogg i början? Katastrof! 2009: Fula bilder och en del selfies. Det var mer som en dagbok. 2010: Oklart vilken inriktning jag vill ha på bloggen. Laddade upp små och halvbra bilder. Nej ingen blogg och hänga i granen… 2011: Varje rubrik nästan var ifrån en textrad ur Håkans låtar. Fortfarande oklart vilken inriktning jag hade. 2012: Nu skäms jag inte över bloggen längre, haha. Här började jag gå all in på modeblogg. 2013: Bara modeblogg med massa outfits och kollage. 2014: Fortfarande fokus på mode men började komma in på inredning lite smått. 2015: Min blogg blev både mode- och inredningsblogg. 2016: Idag vill jag nästan kalla min blogg för en livsstils blogg med både mode, inredning och vardag.

Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför? Mitt privatliv som sagt. Skulle aldrig skriva om jag och min pojkvän har bråkat, mitt sexliv eller om det hänt något med mina nära och kära. Sen skulle jag inte gå in på för starka åsikter. Det är inte vad min blogg handlar om. Men jag vet mycket väl vad jag tycker om saker och ting.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Ingen alls. Jag har inget behov av bekräftelse på det sättet. Är så pass trygg i mig själv och har underbara människor i min närhet som ger mig den bekräftelsen jag behöver. Men sen tycker jag om att få respons på det jag lägger upp på bloggen. Så jag älskar att få kommentarer!

 

År 2011 så målade jag naglarna i konstiga och roliga mönster. Minns att det var uppskattat av mina läsare.

Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Nej. Men man kan få en viss typ av uppfattning om någon.

Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Har fått en och annan dum kommentar men inget som jag blivit sårad utav. 

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig? Idag har den inga nackdelar men förr kände jag en viss press och stress. Ville uppdatera minst två gånger per dag och hinna svara på kommentarer samma dag. Vilket resulterade i att jag blev stressad och kunde sitta framför bloggen i flera timmar om dagen. Men idag har jag lagt allt det där på hyllan. Prioriterar livet istället. Och instagram (@nliborius), haha!

 

Nästan exakt sex år sedan när jag backpackade i Indien. 19 år gammal. Inte så mycket kött på de där benen heller.

Lånade listan av Johanna!

 
 
2016-03-23 @ 12:35:00 Liborius Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0