ESSIE

 

Ni som har följt min blogg ett tag har nog märkt att mitt absoluta favorit nagellack är märket essie. Trots detta har jag endast två lack från märket. Det jag gillar med essie är att penseln är bred och det blir heltäckande nästan direkt, vilket jag uppskattar som är otålig, haha! De tre ovan finns att köpa hoslyko.se och jag tycker de är riktigt fina. Glitter kan höja vilken tråkig outfit och grå vardag som helst. De andra två känns som ljusa och fräscha färger som uppskattas nu i vår. Varje vår vill man lämna det mörka och deppiga för att gå över till ljusa färgskalor. Ljusgrå, ljusrosa och även nude är färger jag skulle vilja invetsera i denna vår. Ljust och fräscht. Fast svarta naglar är och kommer alltid vara snyggt så det kommer jag köra på denna vår också upptill det ljusa. Ett essie nagellack kostar 129 kr och det kan kännas dyrt för en studentplånbok men sen får man också kvalitet tycker jag. Det mest irriterande är när du måste måla tre omgångar med lack för att det ska bli täckande!

 

Jag försöker måla mina varje söndag, så naglarna blir snygga inför den nya veckan. Hade jag haft mer tid skulle det nog bli två gånger i veckan för jag tycker det är så roligt! När jag och mina vänner var yngre (för vi är ju såå gamla nu, ska trots allt fylla 24 år!) så var det alltid jag som fick måla alla tjejers naglar på förfesterna. Hur ofta målar ni era naglar? Och tycker ni det är roligt?

2014-03-06 @ 14:23:00 Liborius Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0