FYNDAT NYTT MOBILSKAL

Okej, hur söt är inte mitt nya mobilskal som jag fyndade för 20 kronor inne på H&M? Ljusrosa är inte min färg och kanin är inte ett favoritdjur direkt men blev kär i detta skal. Känns lagom gulligt!

Behöver lite ljusa färger i mitt liv så detta skal är perfekt! ALLT fastnar på det dock då det är gummi. Så vi får väl se hur länge den kommer vara ljusrosa...

MIDSOMMARAFTON DEL 2

Så efter att jag kramat familjen hej då så trampade jag vidare till pojkvännens familj där även vänner väntade.

Rose och jordgubbar. Jo jag tackar!

Det bjöds på massa god mat som vi grillat. Musslor, räkor, lamm, potatis och kålsallad för att nämna något.

Efter middagen och desserten gick vi ut till ateljén för att skapa lite. Himla roligt!

Fina Linn.

Och efter skapandet så cyklade vi in till vår lägenhet för bubbel och jordgubbar. Vi satt ute fram till klockan fyra på morgonen och vädret var magiskt. Hade en otroligt fin midsommar, den bästa på länge!

MIDSOMMARAFTON DEL 1

Efter att jag hade bundit min midsommarkrans så kom lillebror förbi på frukost innan vi cyklade ut till vår familj.

Väl framme så var det vattenkrig som gällde för alla småbrorsor... I år bjöds det på 25 grader och sol från morgon till kväll så vattenkrig kändes helt rätt innan sillunchen.

Jag skippade dock vattenkriget för att binda kransar i vanlig ordning. Det blir alltid jag som får den uppgiften varje år men inte mig emot. Tycker det är rogivande och roligt. I bakgrunden skymtas även klänningen jag bar senare på kvällen.

Och så var det dags för lunch. Så himla gott med sillunch. Och för första gången på jag vet inte hur länge som vi kunde äta lunchen utomhus! Underbart väder.

Efter lunchen var det dags för jordgubbar och glass innan vi cyklade iväg till midsommarstång och dans. Sen trampade jag vidare till nästa midsommarfirande men mer om det någon annan dag.

ROSES

Byxor, Zara. Skjorta, skor och solglasögon, H&M.

En gata från vår lägenhet här i Varberg så ligger dessa mysiga gamla trähusen med rosor som tar över hela gatan. Älskar det! I mitt framtida hus ska jag också ha rosor i mängder. Så vackert.

Dessa byxor är nya och är helt klart favoritbrallan just nu. SÅ sköna samtidigt som du kan både klä upp och klä ner dom. Basplagg när det är som bäst. Samma sak med skjortan.

Det lär inte vara sista gången jag går förbi dessa hus för att knäppa av några bilder ♥

SILLA LUNCH

Färskpotatis, matjessill och gräddfil med gräslök. En av de bästa grejerna med svensk sommar måste jag säga. Så enkelt och så gott. Ett kokt ägg till också så står man sig i många timmar.
Jag älskar färskpotatis. Älskar. Kan äta hur mycket som helst med smör till. MUMS!

Smaklig måltid!

BERLIN DEL 2

Som jag nämnde i det tidigare blogginlägget så åt vi en hel del under vår Berlinvistelse. Elias unnade sig denna smarriga kaka efter vår tacolunch medan jag fortfarande var i matkoma.
Middagen på söndagen fick Burgermeister stå för som också är ett måste om man är i Berlin. Burgare, pommes och en öl under hundralappen. Vi satte oss vid East Gallery och konstaterade att livet var på topp just den stunden.
Kvällen avrundades självklart med drinkar och brädspel. Standard under denna resan. Dessa tre människorna alltså. Så glad över att kunna kalla dem mina vänner (och pojkvän då;)).
 Dag tre. Vi skulle utforska statsdelen Mitte och vi gick och gick och gick lite till. Vi varvade med shopping och Mitte bjöd på väldigt fina butiker i skandinavisk stil. Sådant som vi gillar. En butik med både inredning och kläder är ju den bästa kombon måste jag säga. Dock blev det ingen shopping för min del.
 På kvällen bjöd Elias ut oss alla på en femrätters middag. Gissa om vi var tacksamma? Det var inte vilken restaurang som helst heller utan den helt veganska restaurangen Kopps. En spännande och magisk smakupplevelse. Jag åt den godaste soppan jag någonsin ätit, Zuccinisoppa. Dock togs det inte så många bilder under denna middag men det var i alla fall magiskt.
Dag fyra. Sista dagen. Vi njöt lite extra under frukostbuffén och vi alla var sega i benen efter gårdagen. Denna sista dag spenderades på museum, drack en äcklig lemonad på ett tjaskigt café för att sedan åka till flygplatsen på eftermiddagen. En underbar vistelse i Berlin med mina underbaringar. Ses nästa sommar Berlin!

BERLIN DEL 1

Okej så vi tog flyget till Berlin för exakt en vecka sedan. SAS strejkade men tur för oss att vi flög med Berlin Air. Väl framme på Michelberger hotel så avnjöts det flera glas drunken nonna. En favoritdrink.

Första kvällen hade vi bokat bord på Kimchi Princess som är en koreansk restaurang. Det vattnas i munnen direkt när jag tänker tillbaka på denna fantastiska smakupplevelse. Verkligen ett måste om du är i Berlin. Vi åt och åt. Avslutade självklart kvällen på vårt älskade hotell med drinkar och brädspel.
Söndagen innebar marknad och promenad på Berlins vackra gator som de flesta omringas av stora träd och stockrosor. En stor anledning till att jag älskar denna stad.
Lunchpaus på ett tacoställe som jag tror heter Neta. Minns inte riktigt. Helt okej mat men inte det godaste jag åt på denna resan. Och vi åt en himla massa kan jag tala om. Mat, drinkar och fint sällskap. Livet.
Avslutar dag två mitt i lunchen och med en bild på min favorit.