MIDSOMMARAFTON DEL 1

Efter att jag hade bundit min midsommarkrans så kom lillebror förbi på frukost innan vi cyklade ut till vår familj.
 
Väl framme så var det vattenkrig som gällde för alla småbrorsor... I år bjöds det på 25 grader och sol från morgon till kväll så vattenkrig kändes helt rätt innan sillunchen.
 
Jag skippade dock vattenkriget för att binda kransar i vanlig ordning. Det blir alltid jag som får den uppgiften varje år men inte mig emot. Tycker det är rogivande och roligt. I bakgrunden skymtas även klänningen jag bar senare på kvällen.
 
Och så var det dags för lunch. Så himla gott med sillunch. Och för första gången på jag vet inte hur länge som vi kunde äta lunchen utomhus! Underbart väder.
 
Efter lunchen var det dags för jordgubbar och glass innan vi cyklade iväg till midsommarstång och dans. Sen trampade jag vidare till nästa midsommarfirande men mer om det någon annan dag.
 
2016-06-28 @ 10:57:43 Liborius Permalink


Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Vad mysigt ni hade det och så fin du var! Kram

2016-06-28 @ 11:50:48
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

det ser väldigt idylliskt ut :)

2016-06-30 @ 10:13:11
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0