ETT JULVYKORT FRÅN MIG

Det första man gör på julaftons morgon i min familj är att titta i sin julstrumpa. Och som varje år så ligger det en massa gottigheter och en och annan trisslott som det aldrig är någon vinst på. Men vad gör väl det när man äntligen fick mandeln i gröten detta år? Första gången på 15 år! Men mandelgåvan gav inte heller någon större vinst…
Men glad för det var jag, som ni ser. Valde en svart och skön byxdress från nelly.com denna julafton och till det ett halsband från for goodluck. Och röda läppar såklart. Men rödare än så behöver jag inte vara.
 
Dagen flöt på med en massa mat, julgodis, brädspel, julklappslekar och Kalle Anka såklart. Och när klockan närmade sig sju så var det äntligen dags för julbordet.
Närmare halv nio så knackar tomten på hos oss. Varken för tidigt eller sent om ni frågar min familj. Den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge som man säger… Barnen gick på det i år igen och tomten kunde gå nöjd (och svettig) därifrån. Fint med barn som fortfarande tror på tomten tycker jag.

Julklappar öppnades och alla tycktes vara nöjda och mycket tacksamma. Att vara tacksam är viktigt i dessa tider. Efter att klockan passerat tio så åkte jag och mamma hem till min pojkväns familj och deras julfirande. Lite vin och ostbricka innan mamma åkte hem igen och jag bytte julklappar med pojkvännen innan läggdags och klockan hade hunnit bli långt efter midnatt.

 

Hej fina läsare! Bloggen är inte det första jag tänkt på dessa dagar som ni kanske kan ha förståelse för. Har inte haft någon tid över alls förrän idag. Hektiska men mysiga dagar när man är nere och hälsar på familj och vänner på västkusten! Men idag ska jag hänga med Elin så jag tänkte fråga henne om hon vill fota min outfit. Nej hörrni. Årets sista vecka. NU KÖR VI!

2015-12-28 @ 20:47:00 Liborius Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0