RIP SUEDE JACKET

 
Som ni kunde läsa i ett tidigare inlägg så upptäckte jag igår att min favoritjacka hade gått sönder. Hade inget kvitto kvar men gick till min bank och bad dem skriva ut min korttransaktion på köpet. Och som tur var hade det inte gått över en månad heller. Fast konsumentköplagen säger dock att man har rätt att reklamera en vara även om det gått längre än en månad ifall du går till butiken direkt när du upptäckt felet osv. Jag gick i alla fall in till Zara och visade dem jackan och det slutade med att jag faktiskt fick tillbaka mina 799 kr! Dock finns jackan inte kvar längre så jag kunde inte köpa någon ny. Det kanske var lika bra, vem vet den kanske också hade gått sönder? Plånboken är glad men jag är mindre glad. Struntsak egentligen. Tur att jag fick tillbaka pengarna i alla fall! Och ni hade säkert redan börjat tröttna på att se min röda jacka på de flesta outfitbilderna;)
2015-10-10 @ 16:44:00 Liborius Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0